Åsa Lindeborg, Christina Schenning - nakna skildringar och flera andliga möten....

Möten.
Det är de som förändrar - ansikte mot ansikte.

Idag flera.
  • Julmarknad i Hågaby. Samtal i Waldorfmiljö om bl.a. en högre makts kraft som kan möjliggöra förändring, detta över ett fikabord.
  • Därefter ett ytterligare möte på ett annan plats, där vi kunde konstaterade vikten av öppna samtal om samhället och Gud i Svenska Kyrkans regi.
image376

Kan konstatera att vi bägge vågar se och tala om vår barndom för att hjälpa andra. Förr hölls det tyst.

Åsas bok - Mig äger ingen - har sålt i massor. Tydligen ett bevis att man vill läsa och tala om detta för många förlamade ämne och sjukdom. Tyvärr känner många känner igen sig.... alltför många.

Som sagt, man kan inte förändra det man inte erkänner.

Det finns ett gigantbehov för så väldigt många att vilja tala om sin brustenhet och att möta andra med liknande erfarenheter.

Hoppas Svenska Kyrkan möter upp detta behov. Den har kompetensen och resurserna, som lokaler och anställda, hoppas man har viljan.... För behovet finns sannerligen. Detta tror jag inte, det vet jag. Tyvärr.

image377
Hoppas kommande biskop i Västerås vågar inspirera till mod så att fler kan bli helare.

Har sagt det förr. Christina Schenning har modet.

Hoppas och ber att Svenska Kyrkan skall våga att välja henne till biskop.
Många skulle bli stolta över sin kyrka då och i framtiden, är jag väldigt övertygad om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback