Var jag först... om Liza Minellis fylla och om medberoende bl.a....

Ni läste det nog först här på min blogg för några dagar sedan...

image400
Liza Minelli var full och påverkad (kanske av andra droger också) under sitt framträdande.



Någon hade slussat in en vinare till henne. Bussigt...

Det finns många medberoende...
Läs här Carolas undanglidande svar..

Höll mitt anförande för en massa präster om detta idag. Och om min uppsats gällande att Svenska Kyrkan borde erbjuda druvjuice i nattvarden.

Skall bli spännande att se hur detta landar. Några av dem ville och tyckte det var självklart att man skulle ändra till druvjuice.
image401
Bilden här bredvid visar den enda druvjuice som jag hittat som fungerar och som man kan beställa. Den har inget socker heller, vilket är bra för dem som är sockerberoende.

Man kan kanske ha både vin och druvjuice i nattvarden.

Ämnet berörde mig, det var svårt att tala om detta. Jag hatar att inte få ta del av bägge elementen.

En präst ansåg att Luther också ansett att man måste ta del av bägge, annars föreligger inget sakrament.

Ber att de skall våga ta tag i denna fråga och förändra, så att alla kan få del och inte visa sitt utanförskap genom att inte få eller att lägga handen istället på höger axel.

image402
Gällande Ica och dess köttfärsföljetång, så har jag efter den första skandalen varit där på Heidenstamstorg och tänkte då, att de måste nog se upp om de håller på med liknande där.

Hur kan vara så dum att man fortsätter... Har träffat en av de drivande. Undrar hur han tänker idag.
Återigen. Man kan inte tjäna på både mammon och Gud.


Vad hjälper det att vinna hela världen om man förlorar sig själv. (Bibelcitat)
  • Fråga ICA ägarna och Liza?...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback