Sockret dödar. Därför utmanar jag Dig idag! Vågar du ställa upp?

Läser en studie i dagens tidning om undersökningen som visar på ett samband mellan cancer och socker. Jag har hävdat att socker är en livsfarlig drog. Det har sagts mig att det är längre avtändning av socker än heroin...

Allt fler blir fetare larmas det även om idag. Jag tror att sockret är boven som förlamar och tar bort lusten att röra på sig.

Själv har jag de senaste åren också gått upp och ner, i en svängnng av mellan 5-10 kg. Att sitta still och plugga samt med många fikatillfällen i skolan gör absolut sitt till. I mitt fall är det nattmackorna som är boven samt just nu för lite motion.

Därför utmanar jag idag dig som bloggläsare!!!!!!!
Idag väger jag 81 kg, min idelavikt är 70 kg.

Därför börjar jag idag att förändra mitt liv.

Vågar du hänga på, vi kan via våra bloggar bära varandras bördor och inspirerar varandra.
Kommentera nedan, anmäl Dig, det enda du har att förlora är livsfarliga kilon. Vågar Du? Eller som Jesus säger: "Vill du blir frisk?"?

Godis skål

Många får kontrollförlust, kan inte själva bestämma hur mycket det skall äta av ex. choklad. Detta vet många.

Men man talar inte om det, för vem vill framhålla sig själv som "svag". Mångar lever fortfarande i villfarelsen att det är en viljes bit att bestämma hur mycket godis, alkohol, arbete m.m.  som man skall inta. Och klarar man inte att själv säga nej, så är man en "svag" människa. Jag hävdar att det är drogen som bestämmer!

Vet du vad jag talar om? Kan du bara äta en ruta på en chokladkaka?
Kommentera gärna denna. Vågar du tala om din "svaghet"?
Detta är en sjukdom. Punkt.

Sluta att skämmas, börja våga tala om detta behov som förlamar så många. På så sätt bryter man mönstret om vi alla kan hjälpa varandra att bära varandras bördor, (så som det står i den Heliga Skrift).

Det gör jag. Vågar du?

Idag 81 kg. Började idag med att cykla på min träningscykel 20 min.

Kommentarer
Postat av: Stuck

Det må så vara att avtändningen håller i sig längre, men att dra paralleler mellan heroin och sockeravtändningar är väl ändå. En heroinavtändning varar i en till två veckor och då är du i helvetet. Suget får du leva med hela livet.

2007-03-09 @ 23:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback