Hojåkning, Vägen och resan.......


image101
Mikael ser ut.......

När man åker hoj, iklädd sina skinnbyxor och väst, ser man ut...
Det är spännande att se hur man bemöts, pga. eller tack vare, vilka kläder man för stunden är iklädd.

I kostym möts man oftast av respekt.
Samma människa i hojmunderingen möts ibland också av respekt, i första mötet, men oftast en helt annan typ av respekt, där misstänksamhet och farlighet kan vara inslag.
Och när jag har min JESUS DISCIPLE väst, så vet man ofta inte hur man skall reagera. Först döms man ut som biker, sedan när de ser Jesus broderingen på västen, så kanske man döms som "en fundamentalistisk kristen". Men när det ser att man är kristen, så har jag i alla fall bemöts mycket vänligt.

Sedan beror det självfallet på hur man är. Dvs. när tiden i mötet förlängts så att ett egentligt möte har ägt rum.

Som kristen anser jag det är min skyldighet att föra budskapet vidare, för är det som det står att Jesus tagit på sig världens synder, för din och min skull, innebär detta att Gud verkligen kommit hit. Vilket är revolutionerande. Det finns ingen medelväg, antingen tror man på honom eller inte.

Jag tror! Det behövs mer hopp i världen samt ett mer långsiktigt tänk. Det är sällan jag möts numera av budskapet om evigt liv, vilket är alldeles fantastiskt och innebär att om människor tar till sig detta budskap från den Heliga Skrift, så undanskyfflar detta individens omedelbara självförverkligande och egoistiska tanke och handlings sätt.

Tänk om Du ingår i en större plan....
Att det du gör betyder något, även om du direkt nu inte förstår detta.
Så det är kanske dags för dig att tro på Bibelns sanna budskap om kärlek och att Jesus verkligen hjälper dig. Om du ber om detta....

Dags att bli en Jesus disciple?

image99


När läste du Bibeln senast? På allvar!?????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback