Per Gahrton - vad säger du? Egentligen.....

DET FINNS SÅ MÅNGA FINA ORD - ATT GÖMMA SIG BAKOM.......

Så här står det bl.a. i
dagens Expressen:
Efter rattfylleriincidenten i maj 2005 anlitade jag sakkunnig hjälp och var helt alkoholfrii drygt tjugo månader. De flesta faller ibland tillbaka i felbeteendet. Så det har alltså hänt att jag brutit alkoholfriheten. Till slut ledde detta till katastrof.


Vad är det som sägs? Egentligen....



Överkonsumenter (om jag nu skall använda mig av fina ord såsom PER GAHRTON gör enl. ovan) i sitt missbruk gör allt för att dölja sin svaghet, man kan gömma det felaktiga bakom ord, att inte visa upp sig vid missbrukartillfället eller skylla på andra. Tänk att det är så svårt att erkänna.

Vi lever i en kultur där det perfekta är måttot. Inre hålet skall döljas. Och vad skall man fylla det med, förutom alkohol, mat, shopping, porr....

Ett tips som fungerar: www.bibeln.se
Guds Ord har fyllt många inre hål. Pröva!

"Kom till mig Ni som är tyngda av bördor" (Jesus)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback