Ett steg i taget, sedan........ Uppsala Universitet....sedan....

Enligt Times Higher Education, enl. Expressen , är Uppsala Universitet, Sveriges bästa universitet.

image328
Förra året låg Uppsala universitet på 111:e plats. I år hamnar den på en 71:a plats.

Uppsala universitet är det svenska universitet som ligger högs upp på listan.
Därefter kommer Lunds universitet på 106:e plats.

Jo, jo...
Inte trodde man att man skulle börja studera så här rel. sent i livet......

Kom ihåg när jag var discjockey på Norrlands Nation i Uppsala 1983.

Tänkte att det är för sent för mig. Och jag skulle inte klara studier på hgre nivå.
Dålig i språk etc....


Nu har jag klarat snart 4 år där, dessutom förtjänstfullt.

Ibland undrar jag om jag skall klara nästa PM, uppsats eller hemtenta...
Men har lärt mig, att tar jag bara en sak i taget, en dag i taget, så har det hit tills tydligen fungerat.

image329
Är det inte så här vi människor fungerar.

När rädslan spirar, som bottnar i vår egen osäkerhet för att inte duga eller rädslan för att inte klara av det, då sätter osäkerheten in och börjar gnaga på vår tillit....

Låt den inte slå rot. Vattna den inte.
Har inte Ted Gärdestad sjungit in en låt som heter så vist: Låt kärleken slå rot.

Och se.....
Den fd. dj´n från bl.a. Norrlands nation klarar sig bra på ett universitet som ligger 71:a i världen.

Och vet du vad?
Jag behöver inte gå på några nationer längre. Har ju varit där.
Åtminstone för 25 år sedan.

Nu är det annat som lockar.
Månne vishet genom kunskap.

Tänk hur det kan gå.
Om man vågar ett steg i taget. Det är det enda som krävs.....

Och så det viktigaste.
Att ha tilliten att det är Någon som bär en, när man själv tvivlar.

Det är ingen tillfällighet att jag är på min nya stig.
Misstror slumpen.

Guds Frid önskar jag alla idag också.

P-S - Ge mig kraft att inte äta onödigt idag! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback