Kärlekens Ord som ändå inte är tillräckliga...

Jag är så förvånad.

image354
Budskapet är underbart.
Gud har kommit till oss.
I mänsklig gestalt, Jesus.

Att han var en historisk person är t.o.m de flesta seriösa vetenskapsmän idag införstådda med, oavsett om de är troende eller inte.

Men vem var han? En galning eller stämde det han sade om sig själv?

Många tycker att han var en god person, men en hel de tror inte mer än så...
Men då har de inte tagit reda på vad han sade om sig själv.

Slås av att så många har åsikter, men så lite fakta.

Inser att jag har svårt att på ett relevant sätt kunna diskutera partikelfysik exempelvis, därför är jag tyst eller lyssnar.

Men så fort det kommer till religion så har många åsikter, men förbluffande lite kunskap. Ex. om Bibeln, vilket försvårar ärliga avsikter att kunna mötas i en dialog.
Råkade ut för detta som sent förra veckan.

Är det egentligen någon idé att ens diskutera om parterna inte lyssnar på den andres kunskaper, inte åsikter.
Frågan måste vara: Är du verkligen intresserad av vad jag lärt mig om Gud, Bibeln och Jesus?

Snuttifierade diskussioner leder ingenstans.


image355
Om Jesus budskap stämmer är det verkligen ett häpnadsväckande budskap han har som gäller JUST DIG!

Men han är ingen mes. Så om du är nyfiken slå upp din Bibel och se vad han säger om sig själv.

För vet du vad - DET GÄLLER DIN FRAMTID. FRÅN NU TILL EVIGHETEN.
Vad har du att förlora att tro? Har du tänkt över detta?

Blir också förvånad över vissa möten kristna emellan...

Möter oförstånd och ändå står det att man inte skall döma sin broder....

Ger dig därför Ord om Kärlek, men som ändå inte tilräckligt klrat kan innefatta detn oerhörda känslan eller kraften i den livsförbättrande kärleken.

  • Vägen framför andra: kärleken

Om jag talar både människors och änglars språk, men saknar kärlek, är jag
bara ekande brons, en skrällande cymbal.

Och om jag har profetisk gåva ochkänner alla hemligheterna och har hela kunskapen, och om jag har all tro så att
jag kan flytta berg, men saknar kärlek, är jag ingenting.

Och om jag delar ut allt jag äger och om jag låter bränna mig på bål, men saknar kärlek, har jag ingenting
vunnit.

Kärleken är tålmodig och god.
Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst.

Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont.
Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen.

Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den.

Kärleken upphör aldrig. Den profetiska gåvan, den skall förgå. Tungotalet, det skall tystna. Kunskapen, den skall förgå. Ty vår kunskap är begränsad, och den profetiska gåvan är begränsad.
Men när det fullkomliga kommer skall det begränsade förgå.

När jag var barn talade jag som ett barn, förstod som ett barn och tänkte som ett barn.
Men sedan jag blev vuxen har jag lagt bort det barnsliga.

Ännu ser vi en gåtfull spegelbild; då skall vi se ansikte mot ansikte.
Ännu är min kunskap begränsad; då skall den bli fullständig som Guds kunskap om mig.

Men nu består tro, hopp och kärlek, dessa tre, och störst av dem är kärleken.

Bibeln, Nya testamentet, 1:a Korintherbrevet, 13:1-13.

Kommentarer
Postat av: Roul Åkesson

Hej Mikael, det är roligt att se din blogg sida.
Jag såg att ni håller på att starta en kristen MC klubb, det låter spännande..
hör gärna av dig på min email..
[email protected]

Guds rika välsignelse
Roul Åkesson

2007-11-26 @ 21:01:48
Postat av: Mikael Bedrup

Hej Raul!

Vad roligt att se att du har hittat min blogg!

Det finns ingen kristen mc-klubb/nätverk i Uppland ovanför Stockholm, så det borde finnas ett behov.

Har du någon/några som du vet bor uppåt dessa trakter, be dem kontakta mig.

Hoppas att allt är bra med dig och de Dina.
Lycka till med Biker-Church förresten.

Guds Frid.
Mikael (Mike the Bike)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback