Min blogg på Västerås stifts hemsida...

Pennan är vassare än svärdet.


Vist och korrekt.
Varför inser inte kyrkan som lever genom Ordet dess fulla potential.

Internet tar sig in överallt. In under skinnet.
Så varför skriver inte fler präster bloggar...

För mig är detta obegripligt. På gränsen till indirekt tjänstefel (det står nog inte i deras anställningsinstruktioner).
Avsikten är att föra ut Ordet, så.....

Nu är
min blogg länkad hos Västerås Stifts hemsida.

Har där skrivit om Christina Schenning. Biskopskandidat.

image343







  • Om man kan se människan
  • Om man kan läsa sin samtid
  • Om man kan inse att man måste våga både förvalta och förändra - för att sätta upp mål så att människan kan få det bättre redan här och nu
  • samt att våga inge hopp
- då tror jag å det allra bestämdaste att Schenning kan vara den kandidat som kan klara av detta svåra stycke genom att bygga team som kan göra skillnad för dem som behöver nås, både av Ordet och den diakonala omsorgen som kyrkan har så stor kompetens av.

Ingen klarar ensam att driva och bygga visioner.
Därför behövs i Västerås Stift en lagspelare som både kan peka på mål, våga ta obekäma beslut samt att ha förmågan att se de osedda.

Har under min levnadstid träffat många, många människor som berört mig.
Detta från alla samhällets skikt - från alkisar, kriminella, till s.k. vanliga, knegare, företagare, industrimän och kvinnor till olika typer av s.k. kändisar.

Genom dessa möten och förhoppningsvis genom en viss fallenhet för att kunna läsa människor, tror jag mig kunna bedöma att ovan kan bli en mycket kompetent medarbetare i kyrkan som VÅGAR göra skillnad.

Ingen är felfri. Men den som berör mitt hjärta och verkar tänka både med hjärtat och huvudet och som har tidigare erfarenheter, bra och dåliga, kan bli en trovärdig biskop. Och som tror på Gud.

Hoppas man vågar rösta på Schenning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback