Mälaren runt med Bedrup...

36 mil idag på hoj lördagen den 16:e augusti. Åkte Mälaren Runt igår med ca 20 000 andra hojåkare....

Från Run 4 Fun MC, träffade jag Gunilla och Patrik, som hade sin bröllopsdag. Grattis.



Vid Turinge kyrka stoppade många, men det kändes inte välkommet att klättra upp på "berget" till kyrkan, den kändes "långt borta", trots trevliga damer vid dess dörr (innerdörren var stängd).

Varför inte bjuda på en "Biker-Bibel" och kaffe - gör kyrkan tillgänglig när det kommer förbi många tusen potentiella "kunder" till Jesus...





Tuffa hojar som däremot visade upp kreativiet. Ovan visar även att det finns många underbara hojåkare, som har olika bakgrunder och som söker gemenskap, där den erbjuds.

Damerna som stod vid kyrkan anade att det vart mycket bråk vid festen ovan hos Strul MCC på kvällen, men det förekommer nästan aldrig bråk, trots trångt mellan tälten och en hel del pilsner. Detta bekräftar teorin att man måste möta människor, vara där de är, för att få korrekt data, så man slipper felaktiga "bilder" som omöjliggör möten ansikte mot ansikte.

Har däremot aldrig förstått vara "döskallar" och hojåkning hör ihop. Vill man inte leva eller vill man vara farlig när man som ovan, dekorerar sin hoj med dessa döda ansikten. På något sätt vill människan visa att den finns, är den inte älskad, kam man bli fruktad, eller?

Själv åker jag med loggan JESUS DISCIPLE på min väst på dess rygg. Fick följande trevliga mail via min egen hemsida när jag kom hem:

"Hej Mikael! Ville bara passa på och skicka en hälsning till dig. Det var jag och min fru som morsade på dig i Eskilstuna när vi såg ditt ryggmärke med "Jesus". Mycket bra vittnesbörd dessutom! Vi är med i Pingskyrkan i Eskilstuna. Hoppas hela resan gick bra för dig, vi vek av när vi kom till Gröndal vid motorstadion då vi bor i närheten.  

Gud välsigne dig. MVH/ Thomas och Karoline."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback