Oväntade möten är inte det...

Misstror återigen slumpen...

Blev intervjuvad för en kristen tidning idag, Uppsala Domkyrkas egna gratismagasin - Livet, om min nya väg mot ett inre helande.

Vi talade bl.a. om att Kyrkan inte bara bör "talk the talk" utan även "walk the walk", när det gäller nattvarden.

Man vill gärna visa upp dem som tillfrisknat från risk- eller missbruk, men sedan anser jag, att man självklart också bör bjuda in alla till nattvarden fullt ut, så att man känner sig delaktig genom man får ta del av Jesu "kropp och blod", dvs. till natttvardens bägge element, bröd och kalken. Inte enbart det ena elementet, brödet, om man inte kan eller vill ta del av alkoholhaltigt vin i kalken. Ingen vill visa upp sitt utanförskap för en själv och andra med handen på axeln när det serveras vin till de "friska".

Det räcker inte med ord... Walk the walk...

Vandrar efter intervjun genom en park och möter kyrkans högsta chef. Vi går tillsammans och jag berättar återigen om problemet gällande nattvarden för oss som inte kan dricka alkohol. Många tänker nog inte på hur vi har det, att vi finns, att vi varit glömda barn, det syns ju inte utanpå.

Ber och hoppas att vi skall bli inbjudna. Att man går med oss, inte bara talar till och om oss.

Ett märkligt oväntat möte. Igen.

Gud är bra finurlig har jag börjat inse, när jag väl fattade att det är Gud som ligger bakom dessa för mig oväntade möten. Men jag är ju begränsad.

Och jag är inte Gud. Numera.
Det finns en Plan.
Vågar du inse det?..... Dags att byta till Guds glasögon annars.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag var också med om något märkligt idag...

2008-08-21 @ 20:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback