Biskopsvalet, en diskussion med en präst som börjar förstå....

Biskopsvalet i Västerås Stift.
Schenning inte vidare.

image444
Tror att hon skulle varit befriande för evangeliets spridande och för skapandet av nya mötesplatser i kyrkan.

Att vilje se sin samtid måste vara förutsättningen för att veta människors frågor.

Hon vågade bjuda in.

Det är få som gör så i kyrkan och vågar.... Detta har även Anders Carlberg, Fryshuset uttryckt.

Är man van med sin bransch är risken att man blir hemmablind.

Risken finns att man gör som man brukar göra. Det har kyrkan inte råd med....

Träffade idag en präst för en diskussion om min uppsats. Denne insåg att han inte förstått tidigare. Man vet inte hur andra har det därute, då man inte är där, sade han. Befriande med en som vågar se människan, liksom Schenning gör.

Jag är beredd att slåss för de alkoholberoende och deras familjer, eftersom din slutsats inte strider mot evangeliet, ansåg prästen idag.

Druvjuice i nattvarden. För en måltidsgemenskap - där alla är inkluderade.



JAG HAR EN DRÖM....
  • att alla är inbjudna - på riktigt - med hjärtat.
  • att kyrkan vågar se och lyssna - fullt ut. Till alla.

Såsom i Allhelgonakyrkan.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej

Jag hoppas att din dröm en dag slår in!

Åsa

2008-01-10 @ 19:43:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback