Längtar efter hojsäsongen....

Mullrande kromblänkt stålhäst som glider fram genom landskapet, där dofterna och vinden smeker Bikerns sinnen....

image450
Jo, jag längar så enomt.

Det är för blött på min grusväg för att ta ut hojen.

På ett sätt bra, så studierna inte blir lidande.

Men snart....

Det börjar bli dags att variera denna blogg med flera ämnen än teologi.

Hoj - egentligen täcker det allt.

Färden - Vägen - Livet - Sinnena - Möten - Glädje - Natur!

Snart..........


(Hojen på bild är tyvärr inte min, bilden togs i Norrtälje förra året)

Kommentarer
Postat av: Lasse Lindberg

Ja du är inte ensam i detta med hojsuget.. Men som sagt det är bra att man får vänta så man hinner serva sin hoj och fylla sina sinnen med annat som
man kan ha nytta av på sina turer i sommar. T.ex. att gå ALPHA.. ++ i mitt fall eftersom det blir min tredje kurs. Ska bli kul att få sina härliga samtalsstunder där igen.

2008-01-15 @ 00:39:31
Postat av: Mikael

Hej Lasse!

Alpha är intressant, framförallt samtalen.
Sedan tror jag att man liksom mc´n skall framåt, så en beta-kurs kan kanske vara intressant för er i framtiden.

Kyrkan behöver möta människor i dialog och människor måste bli tagna på allvar och få ställa sina frågor.
Kyrkans svar kan komma därefter och inte tvärtom.

Fyll din inre tank med andlig bensin. Snart, snart är det dags att rulla ut på Vägen Broder.

Allt det bästa och hälsa alla.

Kommer du till Betlehemkyrkan i Stockholm (vid Sveavägen någonstans..) den 2 dec? Skall ha ett samtal där med Ingela Agardh kl. 1600 och en andakt med gospelkör där kl. 2100. Temat är: Våga tro.

2008-01-16 @ 00:21:01
Postat av: Mikael

Datumet är den 2 februari. Inget annat!

2008-01-16 @ 00:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback