Mikael Bedrup, Ingela Agardh och Våga Tro....

image439
2 februari skall jag tydligen sitta med i ett panelsamtal i Stockholm med SVT-profilen Ingela Agardh och Klas Lindberg.

Samt verkar det som tala om ämnet - VÅGA TRO under deras Gospelkväll i Hammarbykyrkan.

  • Vem skall man tro på - sjöng Di Leva.
  • Tro på människan - sjöng Tommy Nilsson nyss.

Våldet regerar, idag kommer domarna om Campogiani, där ingen bett om ursäkt, möjligtvis pga rädsla för konsekvenser för sina handlande.

Skapelsen lider under människans exploatering.

Människan själv klarar uppenbart inte sitt uppdrag då man själv är sin yttersta måttstock.
Tydligen fastnar man i egoism.

Våga Tro - Våga Växa - Våga inse att det finns en långsiktig mening för dig och mig.

Dags att söka Guds avsikt med mitt liv.
(Kan bara förändra mig själv och då bli en förebild för andra).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback