Återfall, träning och power meet...

Tog en hamburgare och en milkshake idag...!!!
Hoppade pommesfrites, men det var ändå ingen bra mat. Visst, det var sent på dagen bla., bla..... Tyvärr, det var skitmat, ett återfall. Finns inget att skylla på. Visst, kunde skylla på och ta upp att stålarna börjar sina, bilen har gått sönder och är nu lagad igen, hojarna bör göras service på, jag är lite för fet, bla, bla.... men jag VET vad jag skall göra när jag blir stressad. Be om hjälp till min högre makt, dvs. Jesus och gå på ett möte inom 12-stegs rörelsen. Allt är bättre än att äta dåligt!!!!

Har kommit igång med träningen. Kör på gymmet 4 gånger per vecka och går samt springer. Så det pekar åt rätt håll, behöver inte slå på mig för hårt. Nya tag. Fick en fin kommentar igår, läs den om svårigheten att äta och om socker. Tack!!!

Igår tog jag hojen till Västerås och Power Meet (förra året var det 13 000 bilar...). Gick bland de 600 handlarna och alla tusen bilarna. En underbar resa dit och hem, även om det blev grusväg i många mil pga. vägarbete (bad då till Gud om tålaomod, men fick ingen repa på hojen). Lägger in bilder här nere från dagen och färden.


Idag har jag tränat, flyttat grus och varit på möte i Gemenskapen. Bra saker för mig. Även blivit klippt.

Mötte en 19-åring som gick på ett av sina första möten inom 12-stegs rörelsen. BRA!!! Tänk så vist att inse att man inte klarar alkohol vid så ung ålder, dessvärre kan man få konsekvenser även i unga år (köra på fyllan, ligga få aids, våld etc).


Nu skall jag läsa Bibeln ett tag och be om sinnesro. Till frukost blev det fullkornsgröt, lunchen (se bikten) och middag blir det vegatariskt. Livet flyter på. Ber bara om bättre ekonomi. Förr hade jag blivit galen, men idag kan jag inte göra något åt det, utan att inte göra av med onödiga stålar och det blir inte bättre att oroa sig över. Gud brukar hjälpa mig. Bara jag BER om hjälp.


Tack förresten för att du läser min blogg, tycker du att du saknar något? Kommentera gärna. Var inte blyg, du vet ordspråket, "blyga pojkar får inte kyssa vackara flickor". Nu är det sommar ute och Gud har skapat skönhet, såg mycket skönhet på stan idag (hi, hi..).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback