Dr. Bob, alkisar, glömda artister och usel teknik...

Fick inte min mailfunktion att fungera under flera veckor.

Tala om handikappad.

Kunde varken ta emot eller skicka mail. Puh...

Har försökt åtgärda problemet under flera dagar. Nu blev  jag igår tvungen att  åka till Stockholm för att försöka få hjälp och ordning på detta mitt under min ledighet. Lite frustrerande. Saker man tar för givet är inte alltid givna, såsom teknik, hälsa etc. Men äntligen fungerar den nu igen!!!

Var på onsdagträffen vid Venngarns Slott för en massa mc-åkare igår. Trevligt. Blev inbjuden till en hojklubb med s.k. tuffa grabbar. Kul.

Livet rullar på i maklig takt annars. Körde bort en massa skräp iförrgår och höll på med ved hela den dagen innan hojturen. Tänk det finns alltid en massa att göra när man bor i hus. Kul.


Nu skall jag be mig ut i solen och fortsätta läsa om "Dr. Bob och de andra föregångarna", en bok om hur AA startades och vilka problem de hade.

Började med ett par alkisar, nu omfattar 12-stegs programmet många miljoner världen över.

Ser än tydligare vikten av överlåtelse till Gud som de första AA medlemmarna krävde av alla.

Träffade för en liten tid sedan på en aktiv alkohol beroende som borde behöva hjälp...

Tänk att förnekelsen är så stor att man inte vill eller vågar tillfriskna, och att man istället hellre super ihjäl sig, tappar sin familj med sina barn, sitt jobb och sin ekonomi.

Tala om enorma krafter.

Besattheten och vanan är livsfarlig. Kom ihåg att man alltid dör i sjukdomen som man inte kan bli frisk ifrån, däremot kan man tillfriskna ifrån den. Om man tar hjälp. Och om kunnandet finns där. Och den tuffa kärleken.

Snart får jag nog dagar att bara vara. Vilket är viktigt.



I sommar har jag en idé att jag tänkte ägna mig åt att skriva om de glömda artisterna. Vad hände med dem när scenljuset slocknade?

Har du förslag på artister och låtar som gjorde intryck på dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback