Föreläste kort på Fryshuset idag...

Forum för eldsjälar, nu för trettonde gången på Fryshuset.



Var där för fem år sedan som åskådare.

Nu talade jag för många hundra besökare, en av tio, om alkoholens fula ansikte. (Mina olika tema jag föreläser om, se: www.bedrup.com)

Fick ett givande samtal med folhälsoministern Maria Larsson efteråt.

Även hon hade missbruk i sin närhet, sade hon offentligt. Verkar som hon också brinner för att göra skillnad för de glömda barnen. Ögonen var varma, en bra temperaturmätare,

Tänk vad mitt liv förändrats. Alldeles märkligt. Och så säger man att Gud inte finns, möjligtvis svår att se, men verkningarna är alldeles uppenbara i mitt liv,

Och den lilla bensinsnåla bilen, numera kallad Paddan, förde mig komfortabelt till Stockholm och hem. Min GPS är Jesus, "jag är vägen, sanningen och livet", säger han ju till oss.

Undrar vad han hade sagt själv idag på Fryshuset? Förmodligen, låt barnen komma till mig, hindra dem inte. Visst, alla behöver möta kärklen personifierad och bli sedda. Inte slådda och försummade, såsom 385 000 barn blir idag. I ditt och mitt lilla land.

Vad gör du för skillnad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback