Alla är och har det som jag!! Eller......

Enfald eller mångfald...

Bikerbibeln vid stranden
Det verkar vara en stor och utbredd debatt, om man följer massmedias intresse gällande de ateistiska strömningarna, men tror att många anser vissa av dessa som inskränkta. Samma argument som de anser att kristna har. Tala om att falla på samma grepp. Vad anser Du? Dessutom utger de sig för att tala mångas talan, men det tror jag inte, men de är skickliga att komma till tals...

Tror att de som företräder detta för mig, meningslösa synsätt är duktiga. Duktiga att framföra sina åsikter gällande upphöjande av vetenskap till en allmän norm och dogm, men... För att de får utrymme i samhällsdebatten säger nog mer om mediers intresse, då de förstått att det finns andliga strömningar och att det går att tjäna pengar på detta.

Vi kristna MÅSTE ta missionsbefallningen på allvar
, och detta innebär att i tid och otid, som den gode Paulus förespråkade, att vittna om Kristus Jesus. I dessa tider så kan man vittna via media, internet, hemsidor och samtalskvällar. För ut Ordet på Vägen!

I dagens UNT finns en mycket bra artikel av Mikael Mogren om detta.
Läs den!

För övrigt önskar jag Dig mycket sinnesro! Och älska alla, även ateister självklart!

Vi måste mötas - i kärlek. För en bättre värld!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback