Godkänd. Tack alla som stöttat mig!

Tack.

Bikerbibeln vid stranden

År 2000 fick jag en s.k. Biker-Bibel i min hand gratis på mc-mässan i Stockholm, som delades ut av
Bikerchurch. I den fanns Nya testamentet samt i början och slutet "life-storys", dvs. livsberättelser från mc-folk ur olika åldrar och sammanhang och deras "resor" till att ha kommit till tro. Den förändrade mitt liv. Började att läsa den i smyg hemma, märkligt nog. Vittnes utsagorna visade på något jag saknade i mitt liv. Här kunde det finnas något som kunde fylla mitt inre tomrum. Men hur......

Genom att läsa mer och mer, så en dag förstod jag. Jag hade funnit Gud och jag ville färdas Jesus väg både med min hoj och med hela mitt liv.

I korthet så kan jag berätta personligt, men inte privat, att jag började en Alpha-kurs, där man diskuterade existensiella frågor och den kristna tron, där verkade Gud med mig och introducerade en kontakt för mig som var med i en självhjälpsgrupp, som jag sedan dess ingår i. Därefter sökte jag mig till Svenska Kyrkans grundkurs i Sigtuna, för att se och lära mer om vad kyrkan står för och började där fundera om detta kunde vara en plattform för mitt nya liv (2 Kor. 5:17). Efter ett halvår där sökte jag mig till Johannelunds teologiska högskola, där jag trots alla odds (och genom Guds ingripande som jag ser det idag) kom in på den 5-åriga prästutbildningen år 2004.


Igår blev jag antagen som prästkandidat!


Tala om förändring. Jag vågade stiga över relingen, men för det behövde jag hjälp. Man behöver andra för att våga, orka och för att få hjälp och goda råd.

För att nämna några: Gud som skapade mig och allt, och som burit och gått med mig hela livet, även då jag inte märkte det. Min familj: Christine & Michelle samt min vän och andlige mentor Christina Schenning, Klas & Ingrid Lundström, Gunilla Åkerlund, Gunnar Walhagen, Hans Lindholm, Niclas Amran, Minna och Roger samt alla Ni andra, vänner och skolkamrater som bett för mig inför mitt besked. Tack. Tack.

Låt oss nu alla gå Jesus Väg. Himmelriket är nära.

Kommentarer
Postat av: Per Hökpers

Stort grattis och lycka till i fortsättningen! Gud välsigne dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback