Kyrkan - en service organisation?!

I gemen anser jag att Sverige är dålig på service gentemot sina kunder!

Cri i kyrkan
Var får man tag på prästen?

Om man går in i en affär så får man i många fall vara glad om någon verkar bry sig och frågar om man behöver hjälp. Känns det igen?

En rapport från församlingar i Svenska Kyrkan visar på olika grader av tillgänglighet
enl. Kyrkans tidning idag. Läs rapporten! I vissa fall är den USEL!!!!!

Själv har jag flera gånger också blivit irriterad på att jag inte hittat mobiltelefon nummer eller mailadresser på församlingars hemsidor. Och i vissa fall har jag inte ens hittat hemsidor.... och då mötts av åsikten att de gamla har inga datorer (?). Visst, kan det vara så, men de nya yngre "kunderna" har datorer och är vana att hitta vad de söker via nätet. Även församlingsbladen borde nätifieras. (Fast det finns de som är duktiga på detta, vill jag i nådens ordning också påpeka.)

Skall man tjäna, så måste man vara nåbar.

Vad tycker du? Borde man bli bättre, är man bra eller skall man vara nöjd????? Kommentera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback