Discon lever... och återuppståndelsen fungerar, nåja....

Fick ett telefon samtal imorse.
image193"Tjenare, de´e´
Jocke Langer!
Vill du vända vinyl lördagen den 18 aug. på Berns?
Vi har dragit ihop alla gamla dj´s som drog igång discon i Stockholm. Vill du lira med oss?"
Kolla denna länk om denna kväll och artikeln i DN.



image191

Ett liv sedan. Minst.

Så kändes det. Slutade 1987 efter många, många år, 20 år har förflutit. Efter detta ett liv som VD, och snart går jag in i prästuppdraget. Tre yrken är det som tidigare sades om en människas yrkesdel.


Men oj, vad kul det var i 16 år. Bl.a stockholmsklubbarna:
  • Domino
  • Lorry
  • Vickan
  • Hamburger Börs
  • AD
  • New Generation
- var de som jag vände plattor och snackade mellan låtarna på. Har du något minne från dessa klubbar? Kommentera gärna.

image192Förmodligen kommer jag att spela, om jag kan.
"Loveboat" är klubben, 20070818 på Berns i Stockholm.
Kommer du ihåg alla låtarna?

Såg på "American Idol" igår kväll, temat var Bee Gees.  "You should be dancing" var och är uppmaningen....

Livet borde vara en dans på rosor. Eller som Jesus säger: Himmelriket är nära... Vi alla behöver glädje, så mönstra på "Loveboat"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback