Stressigt, men det gäller att tänka rätt...

Börjar bli pirrigt...

Nya vanor. Sommaren är strax slut för att förvandlas till regelbundenhet: tidigt upp, plugg, föreläsningar och prestationskrav. Bevara ordningen, så bevarar ordningen dig, säger ordspråket tröstande.

image214

Helgen känns stressigt angenäm (en paradox, jag vet).
  • Fredag skall jag förbereda söndagens föreläsning på Svalkans Café, Ulriksdal kl. 1800.
  • Lördag morgon är det dags för mitt årliga race, Mälaren Runt, med långt över 10.000 hojar
  • och på kvällen sedan ner igen till Stockholm för spelningen med dj-legenderna på Berns,
  • för att tidig söndagmorgon köra hästsläp och tävling,
  • därefter till Stockholm igen (tredje gången på två dagar, puh..) för min föreläsning.

Just nu ligger Berns spelningen lite i farozon, dessvärre... Måste vara rädd om mig, men vi får se,,,,

Skall så småningom ta upp fortsättningen på bokrapporten om "Leva med mål och mening", men det kommer nog inte bli varje dag, då det blir mycket studier i höst minst sagt, som det ser ut nu skall jag läsa 200%, vilket inte är ok. Har ju valt att inte stressa som förr, så jag tänker förändra planeringen, så detta inte inträffar, men har avsikt att blogga varje dag.

En sak i taget, en dag i taget, får man vid dessa tillfällen denna helg, säga till sina tankar för att inte bli stressad.

Dagens tips från boken "The Secret":
  • Behandla dig själv med kärlek och respekt, så kommer du att dra till dig människor som visar dig kärlek och respekt.

Kommentarer
Postat av: Lasse Lindberg

Hmm helt rätt att ta det lugnt och varva ner. Du har bara ett liv. Det ska du inte stressa bort. Men visst jag förstår dej å känner igen mej MYCKET i det fallet också. Ok ha en god natts sömn så ses vi väl kanske på Lördag då vi stannar i Strängnäs innan vi viker av och far vidare söder ut.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback