En annan dag, en annnandag, i utkanten av Uppsala...

Flydde bloggträsket och hemmets bedövande lugn för ett par timmar.


Möbelhangaren IKEA skulle besökas, för tyg skulle inköpas.
Märkligt, men inte tokfullt och ÄNTLIGEN det fanns kassor som tog köpkort.
Har ondgjort mig över att detta saknats i över 20 år.

Korv och glass för 10:- vid utgången.
Men visst känns besöket på IKEA efter detta billigt, då den billiga tanken blir kvar hos många barnfamiljer...
Så smart...

Trenden var retro på vissa möbler a´la 1960-tal, även i andra möbel och klädbutiker som besöktes.

image412

Hoppas bara inte brunt eller oranget manchestertyg på soffor och byxor som är utsvängda blir populära igen. Huh...

Eller Gillestugor.

Man skulle krypa ner i ett garage, eller i mitt fall som barn ner i en radhuskällare på kvällarna och som var inredd med nämnda möbler och furu. Inte var det snyggt i alla fall. Nu känns det som mögel.

Minns där videons entré, då man bandade gamla cowboyfilmer. Har dem kvar. Undrar varför?
Tänker att jag skall spela dem när jag blir sjuk. Spelar jag dem då. Icke!

image413image415
Blev idag inspirerad av Magnus Uggla och köpte Ben och Jerry glass SAMT Lejonet & Björnen glass.
Ikväll skall de jämföras. Billiga? Icke!

Kommer att känna mig som en glassens Bengt Frithiofsson sittande i soffan med en galen frisyr och säga: -Smakar det här inte som en doft av jordgubbar från en sydsluttning...

Återkommer med testresultatet

Kommer nog att smaka bättre än billig Konsum vanilj glass a´la light.
Fast den lägger sig nog kring midjan. Den också.

Å andra sidan har jag cyklat på testcykeln idag (heter det så fortfarande, eller är det också en fornlämning efter 1960-talet som jag dras med...).

  • Å det tredje tror jag på evigheten, så vad spelar lite grädde för roll i glassen...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej,
Äntligen en blogg med ej bara det vardagliga.
Läste lite din blogg, hm...intressant....jasså... skriver han så....håller med....ointressant....
bra.....
Tittar säkert in igen här.
Varma hälsningar och en god fortsättning på julen
Kristina

www.positivenews.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback