"Life-story" i Markuskyrkan i Skarpnäck!

"Life-story" i Markuskyrkan i Skarpnäck!

I lördagskväll ringde min vän från Svenska Kyrkans grundkurs, Peo som är diakon, och undrade om jag kunde berätta min "life-story" i "hans" kyrka enl. ovan, detta igår sen e.m.

Det var en mycket fin sinnesrogudstjänst som vi alla delade tillsammans, ledd av kyrkoherde Margareta Hemström samt Peo. Musiken var alldeles underbar, 2 pianister samt en saxofonist som spelade "blå musik", dvs. cool jazz a´la Esbjörn Svensson. Dessa 3 tjejer spelade fantastiskt.

Det är alltid spännande att dela med sig av sina erfarenheter, svåra som roliga. Man får vara noga så man försöker läsa av vilka som är där. Dessvärre var det nog inte så många 12-stegs människor där, men å a andra sidan kan nog många känna igen sig i en tomhets-beskrivning.

Delade bl.a. om Bibelns plats i mitt liv numera, detta då jag dessvärre upplever att man inte inspirerar varandra i tillräcklig omfattning längre till aktiv bibelläsning.

Guds Ord förbättrade mitt liv. Tag och läs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback