Tomhet, humanisterna & älskad för den jag är bl.a...

Nio av tio svenskar är emot att skolavslutningar i kyrkan förbjuds. Det visar en undersökning som Synovate Temo har gjort. Undersökningen visar att 93 procent av de tillfrågade kvinnorna, 91 procent av männen är emot ett förbud. 1 019 personer intervjuades i undersökningen, som gjordes på uppdrag av TV8. (Källa: Kyrkans tidning)

När man ser ovan undersökning, så slår det mig att Humanisterna, måste vara väldigt skickliga att få sitt budskap uppmärksammat om att förbjuda ovan skolavlutningar i kyrkan. Vore bra om kyrkan kunde bli lika framgångsrik att höras och synas. Det som slår mig mest, är att man lägger energi på en sådan här fråga om man företräder Humanisterna, samt att "förfölja" troende människor.

Borde man inte uppmärskamma bl.a. myndigheters fel och brister mot individer och grupper? Eller är risken då att man blir allt för lik kristna både i framtoning och budskap? Tror att det är ett medvetet val att "förlöjliga" alla som inte har vetenskapen som grund och det är lättast att här få uppmärksamhet, genom att slå på de "svaga", istället för att vara och bli positiva och istället uträtta något bra för människorna. Om de nu gör detta, så är de i alla fall inte lika bra att "marknadsföra" detta.

Önskar alla en bra helg, själv studerar jag Romarbrevet. Snart kommer jag där till att "allt skapat är lagt under tomhetens välde". Det är många som har tomhet idag och försöker dölja detta genom allt från materialism, alkohol, uppdrag bl.a. Känner mig rik numera, som har något att tro på. Något som fyller ut min tomhet. Tack Jesus för att du visade på hur man skall agera mot sin med- och motmänniska. Idoler behövs.

Och det är ju inte sämre att det är Gud, som älskar mig för den jag är. Inte vad jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback