Elda upp pengarna...???!!!!

Efter en promenad idag så blev jag så förbluffad....

raketer

Har alltid tyckt det är så onödigt att kasta bort på pengarna på raketer till nyårsafton. Ok med några, men för flera tusen kronor som många köper är för mig slöseri.

Så möttes jag idag på många platser rester av smällare och raketer (och flaskor och ölburkar). Då blir det mer smolk i bägaren.... Det blir så egoistiskt. Man förväntar sig att andra skall plocka upp efter sina eskapader. Måste kännas trist i de många områden jag gick genom idag där allt detta skräp ligger i väntan på att de kommunalt anställda skall rensa till våren. Och så klagar folk på skatterna....

Hur tänker man egentligen? När alkoholen gått ur kroppen så bör man väl se dem, eller?

Vad tycker du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback