Präst bland människor...

Blir så glad att min vän och studiekamrat Nicklas Amran, som blev vigd den 10 juni uppmärksammas i media.
Vi talade under studietiden att vara där människor befinner sig. Det är där kyrkan också måste vara.
Läs artikeln här!

image93
Bild: Josefin Casteryd/ Budbäraren

Jag både vet och tror att han kommer att göra ett kanonjobb och "fiska människor". Missions- och dopbefallningen bör hos varje kristen tas på allvar om vår värld skall bli en bättre plats att leva på.

Jesus sade: "Omvänd Er. Himmelriket är nära".

Hur tycker du kyrkan skall jobba i framtiden? Kommentera gärna!!!!!!


Matteus 4:17-22:


"Från den tiden började Jesus förkunna: Omvänd er. Himmelriket är nära.

De första lärjungarna

När han vandrade utmed Galileiska sjön fick han se två bröder, Simon som kallas Petrus och hans bror Andreas. De stod vid sjön och fiskade med kastnät, för de var fiskare. Han sade till dem: ?Kom och följ mig. Jag skall göra er till människofiskare?, och de lämnade genast sina nät och följde honom. När han gick vidare fick han se två andra bröder, Jakob, Sebedaios son, och hans bror Johannes, sitta tillsammans med sin far Sebedaios i båten och göra i ordning sina nät. Jesus kallade på dem, och genast lämnade de båten och sin far
och följde honom".

Kommentarer
Postat av: Cat

Man fiskar, fiskningen urbetydelse, för att få föda att leva av, och ge til andras levnadsförmåga.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback