I en liten del av världen....

I ett hörn. Där är jag belägen. Längst upp och längst in. På MIN plats i biblioteket. Har "boat" in mig där sedan över 3 år.
image268
Det är lördag och härinne är det mörkt, frånsett lampan över bordet. Nästan ensam sedan kl. 0900 en lördag. Livet kan levas på olika sätt. Känns som man är utanför, fångad i en bubbla där tiden står stilla och det enda som räknas är ett långsamt lärande genom att läsa sida efter sida.

Intressant med religionssociologi. Det stora perspektivet, den stora överblicken ger distans och förståelse. Om sekularisering och fundamentalism. Religion på avtagnade eller en möjlighet. Perplexa bilder och möjligheter.

Och så jag längst in i hörnet. Som en liten tyst mus.
Men de är också viktiga. Har sin funktion. Hoppas jag.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej!
Det är klart att alla är viktiga. Alla har något.
Själv har jag försökt njuta av helgen och de vackra höstdagar vi haft. Tog en långpromenad i bokskogen. Det är så vackert där. Tidigt på våren är där som vackrast. Då boken börjar att få sina blad och solen skiner ned genom trädkronorna och skiner ned i bäckar och dammar. Då är det så vackert att man nästan tappar andan.

2007-10-07 @ 13:25:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback