Tack kära läsare....

image275
Har idag lyssnat på råden från er ang. mitt inlägg igår. Tack!
Har sonika köpt c-vitamin, enchinagard, ipren och hostmedicin utan alkohol - och nu ligger jag och läser ett biskopsbrev, som skall redovisas imorgon och hoppas på bättring.

Idag har vi haft genomgång med vår alldeles briljante filosofilärare, dock har jag ibland svårt att hänga med. Ibland tänker man på sketchen där i filmen Yrrol (med Lorry gänget) på den utslagne ligger och funderar i sin koja om bl.a. ränteläget etc och detta avslutas med orden och visandet av en flaska t-gul. "T-gul, för dig som tänkt färdigt". Så känner man sig ibland på dessa lektioner. Och jag är tydligen inte den ende....

Man skärper till sig, men man förlorar sig i alla fall. Nu ber jag tll Gud att han skall hjälpa mig så jag får ok på mina uppgifter, såsom jag brukar göra, fast denna gång lite extra. För det behöver jag.

Lit info. till Dig som läsare av det jag håller på att förkovra mig i, delar jag härmed med mig av. Det är mycket dogmatik och benämningar för att förklara tron. Iband kan jag tycka att vi människor krånglar till det.

Sluta tjafsa: Läs Bibeln, det är Guds Ord. Han har ett medddelande till just dig. Livs viktigt.
P.S - Han kom hit och berättade detta! Ja. som Jesus. Förresten. Han älskar dig som du är, men tro och följ Honom i hans fotspår och tankemönster. D.S


I biskopmötes brevet: "Ord från Gud", står det:

image274

Kristus bekänns i kyrkan som pantokrator, ett ord som är sammansatt av grekiskans "allt" och att "hålla samman", "hålla i sin hand".

Det är den Uppståndne som håller samman allt skapat, det synliga och det osynliga, hela världsskeendet och dess inriktning på slutmålet i Gud.

I evangelierna röjs detta väldiga sammanhang i ett stycke jordisk historia omkring Jesus, Människosonen som också är Guds son.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback