Varför....

Hela tiden. Detta hostande.

image273
På förmiddagen är det ok, sedan blir det bara värre. Kan någon tala om varför? Fyller det någon funktion? Kommer bacillerna upp och försvinner ur kroppen via halsen när man hostar...

Och så skall man till föreläsning imorgon. Puh. Man håller andan för att inte störa andra. Hör förmodligen inget, då man har fullt sjå att hålla igen hostningarna. Kan ju inte ta hostmedicin heller. Innehåller alkohol och har man slutat så har man.

Finns det någon som har ett tips hur jag skall bli bättre?
Hjärnan är slut, den kan inte fungera då den hela tiden blir störd av detta envetna hostande.

Håller på med Bibelsyn och jag vet att läraren är sträng i sina omdömen, skall lämna in mina uppgifter imorgon. Har lagt ner en mindre evighet på dem. Får jag omdömet att jag inte har läst tillräckligt så stämmer det inte. Kan gå med på att min hjärna inte förstår. Men det är så svårt att hänga med en sådan begåvning som vår lärare är. Känns faktiskt inte alls bra. Förstår att det känns trist efter att ha studerat ett helt liv och sedan föreläsa för de som inte begriper lika snabbt, men jag får panik på denna kurs.

Måste erkänna att jag är skräckslagen för att få underkänt här, då jag inte kan bättre och absolut inte kan lägga ner mer tid (har suttit dag, kväll och helger) och eftersom jag har vänt på blad i så många böcker för att förstå. Boken vi har i huvudsak gör det inte bättre. Invecklat med argument på argument. Och på svår engelska. Som dyslektiker gör det inte heller saken bättre.

Får göra som vanligt. Be till min högre makt att Han nu skall hjälpa mig (igen!).

Inte blev Ni väl klokare att läsa detta. Däremot några minuter närmare er död. Det kändes ju kul att läsa. Förlåt!
Tro på evigheten. Då känns allt lättare.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej! Det är ju inte bra att du har sådan hosta.... jag funderar på om hostmedicin för barn innehåller alkohol. Har du kollat det?
Jag håller tummarna för dig. Att du klarar dig i bibelsyn. Du verkar ha lagt en ofantligt massa jobb på att förstå detta. Man kan bara göra sitt bästa!(Håller på att pränta in det i min egen lilla hjärna)

Åsa

2007-10-15 @ 19:18:15
Postat av: Mikael Bedrup

Tack Åsa! Jo, all hostmedicin i stort sett innehåller alkohol. Visst kan man bara göra sitt bästa, sedan får man lämna över. "Ske din vilja, inte min".

Men man måste tänka över vad som är nödvändigt, så man inte kastar bort sin tid på en massa onödigt. Hoppas allt är bra, med er. Njut när ni kan och det verkar ni få göra. Tänk så här trodde jag inte livet skulle bli.

Det finns en plna för var och en, vilket är alldeles tydligt. Bara vi vågar följa den. Hälsa Gubben det allra bästa.

2007-10-15 @ 19:26:14
Postat av: Anonym

Jag brukar chocka kroppen med en överdos av C-vitaminer Å sen rikligt med vitlök och så toppar jag med några alvedon, ipren
eller likande saker.
Jag tycker det har hjälpt mej.. å då jag säger chocka så är det typ dubbel dos tre gånger om dagen va det gäller vitaminen å detsamma med alvedon å sånt ..
Men OBS! där tar jag bara föreskriven dos.
Sen är det ju väldans gott att ta sig en god kopp te med honung också.. Testa det å hör av dej.. Så får jag höra om det funkar på dej med.
Krya på dej kompis.

2007-10-15 @ 20:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback