Rörande kristen omtanke...

Berörd.

Min Familj blev djupt tacksamma idag.
Vi fick en andlig bok, om att våga bara vara, detta hemskickad av en diakon till oss idag.

image509
Detta då hon hade blivit berörd av Guds Ord då jag predikade i Betlehemskyrkan för några veckor sedan.

Hon omslöt oss nu i sina böner, vilket känns märkligt och också alldeles märkvärdigt underbart. Vi har ju en del sjukdomar i Familjen, som oroar oss alla.

Brukar du få vara med om något sådant? Inte vi i alla fall.

Den kristna omtänksamheten har nått oss den senaste tiden. Aldrig har jag varit med om något liknande att folk ber för oss. Bara för detta kan man bli kristen...

Ovan pensionerad diakon gick alltid förbi vårt hus när vi bodde i Stockholm för över åtta år sedan och stoppade alltid utanför vårt staket och talade ödmjukt, inte framfusigt och gav oss just, all tid. Hon matade våra hundar och var alltid så snäll, vilket gjorde starkt intryck på oss, redan då.

Nu har åren gått. Och så stod hon där framför mig, Birgitta, i Betlehemskyrkan. Märkligt.
Och jag som förr hade glassiga bilar och var på ett annat sätt. Nu lite förbättrad

Gud sänder sannerligen människor till en. Om man vågar förstå att det fungerar så.

Jag är djupt tacksam för min tro. Och de som stöttar oss. Tack.

Gud välsigne Er alla.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej. Kommer här med en liten vårig hälsning från skåneland. Kan inte riktigt förstå att det är den 20 februari, när naturen utanför mitt fönster säger att det är vår. Men jag njuter för fullt. I går satt jag i solen på trappan och drack mitt kaffe. Tittade ut över åkrarna och njöt av lugnet. När jag tittade ned där jag sitt ser jag en liten nyckelpiga och kommer på mig själv med att le. Det är livskvalitet.

2008-02-20 @ 16:50:25
Postat av: Mikael Bedrup

Hej Åsa!

-Låter härligt, är så glad för er skull att Ni verkar ha kommit hem!

Här är vädret märkligt.

Hoppas att Ni får en fin vår och sommar. Kanske kommer vi förbi om vi har råd.

Guds Frid.
Mikael

2008-02-21 @ 10:49:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback