Ett nytt batteri för alla...

Stendött.


Så kan det gå när man inte laddar sitt batteri.

Harleyn startar inte och ett nytt batteri är dyrt för en studerande.

Trots påfyllning och bra skötsel var dess tid ute. Ungefär som med människans liv till slut.

Man måste vårda sig för att få energi. Har ju varit sjukskriven pga axeloperationen i vår. Har börjat träna, äntligen, och det är underbart. Man får mer energi.


Imorse såg jag att min vän Anders Sjöberg, EFS chef, sagt upp sig. Han vill tydligen få sitt batteri påfyllt med något han brinner för, står det i
Dagen tidningen. Lycka till i framtiden. Må din gnista brinna Anders, inte slockna, utan gå dit där din eld kan börja brinna, vilket är ett bra råd för oss alla.

Så det är dags att hänga upp hängmattan, så man kan ladda sitt eget batteri.

Drar nog där i mig några visdomsord när jag lägger mig i den, av Tomas a Kempis, Om Kristi efterföljelse, som han skrev i slutet av 1300-talet.

Visheten blir aldrig omodern, bara nya forskningsrön. Vad skall vi med all teknik till, när vi glömmer bort att vårda våra egna och andras batteri. Då blir det till  kortslutning.

Fyll på med Guds kraft, den är evig, och det är ju inte fel. Eller hur...

Kommentarer
Postat av: Lasse Lindberg

Hmm ...Batteritosk.. Ja du det är inte det roligaste varesig det gäller bil mc eller livet. Men bil å mc det går lättare att åtgärda än livet det vet nog alla skulle jag tro. Så livet det får jag hälpa dej med som vän å hojen det gör jag som kompis. Så tala bara om vilken storlek det är på det så fixar jag det åt dej..

Klart att du ska kunna åka på din Harley.

"That´s what friends are for"

Lasse & Liv


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback