Tack Ingela Agardh!

Vila i Guds hand Ingela Agardh!

Hörde nyss att Ingela har flyttat hem till Gud.


I vintras intervjuades jag och hon från scen samtidigt i Betlehemskyrkan i Stockholm.

Hon var trött och berättade att hon var full med cancer. Jag bad om ett råd om en nära anhörig som inväntade ett besked om cancer. "Be vedebörande ringa mig", sade hon medmänskligt till mig.

Minns att hon drog hela trosbekännelsen när hon fick en fråga om sin tro. Ett svar som inte är så brukligt.

Som resande predikant har hon missionerat de senaste åren och hennes nya bok, Den största nyheten, torgfördes i intervjun i TV ikväll.

Hon har spelat en roll för kristendomen, att som nyfiken journalist med en nyfunnen tro, berätta att tron är central och viktig samt relevant även för dagens människa. I denna nya roll blev hon trovärdig med sitt vittnesbörd.

Hon hade levt klart,sade hon. Hon kunde gå vidare, hon var trygg med sin tro för det.

Många jag känner har gått vidare de senaste åren bl.a; Tommy, Bengan, Dagge, Lasse, Per-Inge, Nalle och nu Ingela.
Alla är personer som gjort ett avtryck i min själ.

Vila i Guds hand och må Ni få all Frid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback