Är du perfekt...

Alla bär vi på svaghet.

Fick en kommentar, som jag valde att inte publicera, även om dess avsikt var god. Vill inte hänga ut varken den som skrev eller den det berörde.

Vill dock poängtera från egen erfarenhet.

Har mött många människor med olika bakgrund och erfarenheter, det jag kan se är att alla har både bra och mindre bra egenskaper och bakgrunder. Livet formar oss. Är man uppväxt ex. i en dysfunktionell familj har man ofta mindre bra verktyg i början av sitt liv.

Tröstar mig ofta med det Paulus skriver: i svagheten finns styrkan.

Tänker på lärjungarna, de som förmedlade vidare Budskapet. De var inga direkt perfekta hyperlärda gossar, de bar säkerligen på en massa inre hål, de förrådde ju t.o.m. Jesus.

Detta säger oss idag att ingen är perfekt, och den ende som kan hela vår brustenhet är Jesus Kristus och är som jag ser det den ende som kan förlåta oss fullt ut för det vi gjort och för det andra gjort oss.

Men detta fråntar oss inte ansvaret att växa. Tänker på Jesus ord: Vill du bli frisk?
Detta skickar en signal till oss alla att växa och imitera Jesu sätt.

Kasta första stenen den som är oskyldig?
Ingen är perfekt. Men tack och lov finns de de som bryr sig om andra såsom denne som kommenterade ett av mina inlägg. Men ibland kan det vara bättre att gå direkt till aktuell person, istället för att tala om denne. Även om det kan vara svårt.

Inte heller jag är särskilt perfekt. Därför finns det en mening för mina vidare strävanden.
Himmelriket är nära... men ändock inte här totalt...

Tack för att Ni kommenterar, detta är viktigt eftersom jag då ser att mina inlägg berör. Skriver ju både för min egen och andras skull. Såsom med mitt liv, både för mitt och andras skull.

Snart är det vår fullt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback