Inte prövas över sin förmåga...

Rubrikens ord är hämtade från Bibeln där Gud beskriver våra prövningar.

Hoppades det skulle vara lugnt under påsk. Icke.
Är tvungen att skriva från morgon till kväll hela helgen också, vilket jag gjort nu 7 dagar i veckan under två månader.

Vad hände då idag, denna långfredag som egentligen borde innebära vila och eftertänksamhet..

Efter att suttit hela dagen vid datan skulle jag sätta på tv´n.
Fungerade denna stora tv som inköptes för bara 6 år sedan.

Icke.

Följande saker har nu gått sönder den senaste tiden, och vi är rädda om våra prylar.

1) Ena bilen, topplockspackningen, kostar minst 10.000:- att laga.
2) Min datas moderkort brann upp. Ny data tvingade att köpas in för dyra pengar.
3) Nu har tv´n rasat.

Familjen har dessutom råkat ut för en massa andra motgångar, som jag inte går in här på.

image536
Hoppas att huset håller i helgen.

Det finns de som inte har de saker som har gått sönder, så man skall vara glad att man kunnat skaffat dessa, alla har inte kunnat detta.

Som student däremot är det svårt att fixa igen ovan pga. negativ inkomst.

Har ju livet, med det följer hoppet.


GLAD PÅSK FÖRRESTEN.

(Undrar vad som händer imorgon. Men man får ta en dag i taget...)


Kommentarer
Postat av: Charisma

Glad Påsk & Välsignelser!
/Charisma


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback