Varifrån kommer kraften...

Ett litet steg i taget...

Mår dessvärre inget vidare ännu.

Mina axlar värker dygnet runt och inte blir de mindre ansträngda av att jag sitter och skriver åtta timmar per dag. Man tänker inte på hur lite som behövs så att hela systemet rubbas.

Har idag varit och forskat på Karin Boye Biblioteket, dvs. Uppsala Universitets teologiska forkningsbibliotek. Letade och letade, kopierade och kopierade. När jag idag sökte när  jag kom hem via deras artikelsök och då inte hade lösenord, så mailade jag biblioteket som har jour service, som t.o.m. ringde upp mig och det under kvällen. Tala om service. Imponerad.

Känner ett ansvar då jag får gå gratis och studera med kompetenta lärare och fina lokaler och nu bibliotikarier som ställer upp, så jag kan få en bra utbildning. Sverige är bra fantastiskt i många stycken!!!

Vi alla borde vara mer stolta, än att i tid och otid skälla på våra makthavare som faktisk försöker göra så gott de kan. Ibland glömmer man hur bra vi har det.

Tack alla Ni som gör vår värld till en god plats att leva på.

Såg Ni Tom Alandhs utmärkta dokumentär igår i SVT om Rågsved och de som växte upp där i slutet på 1960-talet och som hängde på kullen mot tunnelbanan. Inte många levde idag...

Det började med mellanöl och hasch...

Och inget har man lärt sig än idag.

Det stavas: ALKO - HÅL!

16 PERSONER DÖR AV DETTA VARJE DAG I SVERIGE ÅRET RUNT.

(Narkotika är rel. ofarligt om man jfr hur många som dör pga alkohol, men det talar man inte om, eftersom så många nyttjar alkohol, kristna eller inte).

Kommentarer
Postat av: David

Tjena!

Tråkigt att läsa om din smärta, hoppas du får hjälp från sjukvården snart med axeln. Ett riktigt aber att du ska behöva gå med det så där?

Ber för dig!

Postat av: Mikael Bedrup

Hej David! -Tack för dina böner! Känns som de hjälper, har faktiskt sovit rel. hyfsat inatt så man skall verkligen ta bönen på allvar.

Hoppas det går bra för Dig! Du och Katri finns i mina tankar. Hälsa henne allt det bästa.

Är övertygad om att du blir en bra präst. Se de som ingen annan ser och gör det inte lätt för Dig, du är för begåvad att slänga bort dina gåvor. Du kan och kommer att göra skillnad. Saknar dina inlägg på din blogg.

Allt det Bästa.

Din Vän. Mikael

2008-03-04 @ 11:41:51
Postat av: David

Hej!

Det går bra för mig med skolan, praxisterminen är en märklig tid, som du kommer märka. Får tala mer om det vid tillfälle :)

Ska försöka börja blogga mer igen, börjar återhämta mig efter åren av poängharv :)

2008-03-13 @ 08:50:47
URL: http://fredin.org/david/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback