En dag i taget...

Olika perspektiv i livet.

Vägen...
Imorgon skall mitt examensarbete vara inlämnat. Med korrekta fotnötter och formuleringar.

Har slitit oerhört med uppsatsen. Började arbetet i januari och har på heltid, förutom under sjukskrivningen, bearbetat den. Ett oerhört tack A-K för granskning och tips av orden. Och för skratten.

Berättelsen om Jesus, äktenskapsbryterskan och anklagarna lever jag med dygnet runt. Dom, synd, skuld, skam, förlåtelse och upprättelse, allt samlat i Johannesevangeliet 7:53 - 8:11. Några rader och arbetet blir på närmare 70 sidor.

None
Mina tankar går idag till min kompis Tommy
och hans kamp för livet på Örebro Sjukhus. Cancern har angripit honom nu tre gånger, men han vägrar att ge upp. Vilken kämpe, Don Tommy från vidderna, som han benämner sig själv.

Vi fann varandra i utanförskapets korridor av livet. Hjärtan som slog i samma takt. Tankar som förstod varandra.

Två sidor av livet under en dag. Man kan bara leva en dag i taget. Just idag är det som räknas, inget annat.

Må Gud vara vid din sida Tommy!

Din vän Mikael.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback