Roger Pontare, bönesvar och rusande tid...

Omväxlande.

Började med möte med bl.a. chefen för Uppsala Stadsmission, för att höra om deras verksamhet. Konstaterades att kyrkorna blivit alltför mycket en medelålders institution. Man är duktiga, men måste bli bättre då nöden är stor för ett stort antal människor i vårt land, i olika åldrar. Våga se dem. De finns över allt.

None
Bad om hjälp.
Märkligt bönesvar. Nu får jag kanske hjälp med att se över mitt språk i min uppsats. Detta av en som var för mig okänd, ända tills idag. Fick detta erbjudande via mail, efter min predikan vid Allhelgonakyrkan i lördags. Ett mirakel sannerligen... Tack Gud och tack AK.

Planerar ett event efter sommaren med Roger Pontare i Skåne. Han är trevlig att tala med, ser fram mot detta "gig".

Hamnade i telefon hela dagen, Tiden försvann... Och jag som skulle kontrollera min uppsats sida upp och sida ner. Det kommer en ny dag, hoppas och tror jag. Nåden är stor.

En kort tur med mc´n, denna gång med integralhjälm. Allvarligt talat, det är som att åka bil då. Öppen hjälm och man känner vindbruset, dofterna och vinden. Men det är farligare om man krockar.

Livet är farligt. Man kan dö. Och det gör man....
Tack och lov för att man tror på ett evigt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback