Snygga människor tjänar mer pengar...

Tanken slog mig.

Var förbi Sigtuna, min gamla hemstad. Otroliga villor numera, som mindre slott. Fantastiska bilar utanför varje hacienda.
Möttes av brunbrända snygga människor i coola kläder mest hela tiden.

Kan man tro att det finns ett samband mellan att vara snygg och att bli rik? Anställer man hellre en snygging är en ful akademiker? Och finns det någon vetenskaplig forskning gällande utseende och ekonomi? Vore kul att läsa, eller...

Jag vet det är en märklig tanke, men när man varit i Gränby centrum och i Sturegallerian så slås man av tanken. I alla fall jag. Kanske säger mer om mig än verkligheten. Men jag har gjort en högst ovetenskaplig undersökning där vänner svarade att de delar mina farhågor.
None
Och så skall vi alla vara lika värda.... Möjligtvis inför Gud, för uttrycket lyder i Bibeln; "Vad hjälper det att vinna hela världen om man mister sig själv".

Tänker på pianisten Liberace devis (som jag faktiskt träffat när jag var dj på Hamburger Börs): "När jag får dåliga recensioner gråter jag hela vägen till banken i min limousine".

Lasse Åbergs devis: "Bättre rik och frisk, än sjuk och fattig".

Nåja. Är jag bitter. Int´ja´inte...

Å andra sidan har jag det bra. Har en tro, någonstans att bo, visserligen inte så mycket pengar, å andra siden heller inga lån. Behöver därav inte hålla uppe en lånad yta (hoppas jag).

Är bara inför Gud, en fattig syndare. Men hon älskar mig. Så det så...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback