Utkast: Olika. Dagarna ...

Olika.

Dagarna kan verkligen växla gällande innehåll. Som igår.

Började morgonen med att analysera den uppsats jag skall opponera på nästa vecka. Därefter till den lokala kyrkan, för att se konfirmationen av årets kull.


Snabbt hem och klädbyte, på med skinnbyxorna, grenslade hojen och.....
Man måste ladda batteriet...Så länge sedan var det jag åkte, tack vare eller pga. studierna, att batteriet hade laddat ur.

Men det löste sig, så en skön färd in till Uppsala och Harleyträffen i hamnen, där det var hojåkare från hela Uppland. Korv. hojar, bikers, band med 60-tals musik och härligt mingel.

Samvetet gjorde sig påmint. Studierna kan man inte rymma ifrån. Så hem igen efter en kort stund i underbara Uppsala, tillbaks till datan.

Kvällen avnjöts framför TV´n med att se finalen av schlagerfestivalen. Mångar bra låtar för att vara schlagerfestival. Perellis låt är ingen hit för 2008, känns passé. Nåväl, kul med blandningen av olika stilar i finalen, det är det som är det roliga. Inte vem som vinner.

Däefter gav jag mig in i ett religionslexikon.

Många ingredienser under en dag. En bara dag. Melker sade: denna dag, ett liv...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback