Varför blir man trött på slutvarvet...

Det är målet som räknas snart. Och resan.
None
Examensarbetet läser jag nu igenom rad för rad, ord för ord. Har fått hjälp att se över texten, men jag gör jobbet och skriver om den, igen och igen.... Det är ett märkligt underbart bönesvar med hjälp att läsa den och få råd. Tack A-K! Sitter från morgon till kväll varje dag. Många sidor blir det...

Börjar krokna, men vet att det är nu som agnarna skils från vetet, det är nu överväxeln skall läggas in. Ser snart målflaggan. Får jag godkänt på mitt arbete väntar ett halvårs studievila. Kommande vår är det praxistermin, där man lär sig de kyrkliga handlingarna. I höst skall jag läsa in mig då det jag redan lärt mig, så det fastnar på djupet. Och besöka olika kyrkor.

Men innan dess ledigt i sommar, fr.o.m. juni.

Tänk vad mycket jag lärt mig och läst. Och skrivit. Puh... Känns både som en evighet sedan jag började och som igår...

Appropå det. Är med på Johannelunds teologiska högskolas nya reklamfil (i både början och på slutet) som finns på deras hemsida. Se den, så får du vet mer om den skola jag gått (har också gått på Uppsala universitet). Tryck här för att se den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback