Mina idoler rasar...

Idrott är inte ett större intresse hos mig.

Men,,,,

Fotbollslandslaget från 1974 rasar mot att de skall få betala sina uppehälle, för att medverka på Fotbollsgalan där Fotbollförbundet vill ha deras medverkan. Detta förbund som bl.a. är sponsrat av alkoholtillverkare, vilket för mig är märkligt, minst sagt. Går inte idrott ut på att bygga upp kroppen... Alkohol idag ställer till det för många, framförallt gällande fotbollsmatcher och derbyn. Man borde inse vilka bilder man skickar ut till unga människor. Vad hände med det Sverige som brann för sina unga?

Har som ung träffat Ralf Edström och framförallt Ronnie Hellström, den tidens världens bästa målvakt, och som var min idol. Fick ett samtal till mitt företag för något år sedan av en kund som ville ha hjälp. Det visade sig vara Ronnie, denne genomhygglige förebild, vi hade ett trevligt samtal och talade om att han var med i min pappas fotbollslag, TV-laget. Har även engagerat honom i början av 1980-talet när jag ansvarade för invigningen av Mälarforum i Strängnäs och där han fick ta straffar i en tävling. På samma ställe där jag även drev disco under samma årtioende, och som nu på lördagarna i TV visar dansbandskampen därifrån.


Allt går i en cirkel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback