TV-sändningen från Livets Ord, Soppmässa och Frälsis...

En dag i Guds tjänst. Igen.

För dig som vill se debatten om nykterhet från Livets Ord,
se den här....

En ny intensiv dag är tillända.

Möte först hos en 12-stegsgrupp där man talar om tillfrisknande från alkohol och brustenhet under lunchen, därefter direkt till Frälsingsarmén där jag inför en diger skara fick tala om min Väg till tro och hur mitt inre hål blev fyllt och om allt det svåra som det innebär att leva som människa.

Många härliga befriande samtal efteråt under fikat. Många av de äldre ville diskutera min pappa naturligtvis. Och många uppskattade att jag talade om ensamhet, rädsla och brist på mod ibland och att det finns ett hopp i allt det svåra och självklart att det också¨finns glädje.

Hamnade i spännande samtal på stan sedan. Uppsala är en lagom stor stad och gångvänlig.

På kvällen fick jag lägga ut en text om Sinnesrobönen på Soppmässan i Samariterhemmets kyrka dit ensamma, fattiga och missbrukare samt "normalstörda" sökt sig till för att samlas i en gemenskap och en enkel viktig gudstjänst efter maten där.

Vilken dag. Och imorgon skall jag ta mig ton igen, dvs. sjunga.
Jag håller på att lära mig, fast det är läskigt.

Som livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback