Goda Nyheter, Gud hör bön...

Så glad.


Foto: Jonas Lindberg

När man utbildas till präst har man sammankomster med andra teologistuderande för sitt stift, stiftsgruppsträffar.

Fick just ett meddelande, som säger bl.a:
"...vi skall börja fira "egen" mässa i stiftsgruppen och tänker följa dina råd om druvjucie istället för vin."

Tror inte på slumpen, som bekant, men märkligt att det kom en ytterligare artikel om mig idag, denna gång i Uppsala Domkyrkoförsamlings egna tidning, Livet.
Läs den här...

Det har blivit lite väl mycket uppmärksamhet på mig den senaste tiden. Bra om man uppfattar budskapet om att det fins en väg till helande för många genom Jesus. Men ibland blir jag lite trött på alkoholdiskussionen, det finns ju också många andra frågor jag brinner för, men som det ser ut nu är det viktigt att försöka påverka till det positiva, då kan jag ta uppmärksamheten. Men det är inte jag som är viktig.

Det känns märkligt, eftersom min tillvaro oftast sker i det tysta. Jag sitter oftast hemma ute på landet och läser numera, framförallt Bibeln. Media är en märklig "verklighet".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback